tirsdag 27. mars 2012

På Veg Helseteppe

Jeg er stor fan av strikkesiden Pickles. De har mange gode oppskrifter og selger garn til alle oppskrifter. De lager innimellom praktiske "kits" der de setter sammen ulike fargekomboer til produktene sine og så kan man kjøpe disse uten å måtte lete frem garn selv og prøve å se om fargene passer sammen via bilde på nettet. For en tid siden la de ut slike kits til "På Veg Helseteppe". Jeg var fasinert over bølgemønsteret og kunne gjerne tenke meg å prøve meg på det. Jeg klarte ikke å bestemme meg for farge, så siden prisen var bra kjøpte jeg like gjerne to kits i samme slengen. Teppet i dette innlegget er i de fargene jeg falt for først. Kit'et hadde navnet "Natta", noe jeg synes passer godt til de duse rolige fargene i teppet.  Jeg har valgt ganske smale striper på teppet, noe som kanskje skyldes at jeg ville prøve alle fargene med èn gang og hadde det travelt med å bytte farger. Jeg har det med å bli litt ivrig. Dette tepper begynte jeg på for halvannen måned siden og det har vært litt sånn "innimellomarbeid". Det var utrolig lett å strikke og på pinne 6 suser det av gårde. Med striper ser man fremgangen godt.  Det er motiverende. Gratismønsteret finner du her.
 
Teppet er mykt og luftig. Helsetepper som er kjøpt i butikken er gjerne i bomull, men dette er i ull. Nærmere bestemt Pickles Extra Fine Merino. Det står at det skal håndvaskes, noe som helt klart er et minus med et babyteppe, men med så fine farger, så får det bare være. Jeg liker det godt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar