søndag 15. april 2012

Body med Fanamønster

I heftet med klassikere fra Dale finner man blandt annet denne bodyen. Jeg falt for den med en gang og valgte å lage en i str 3-6 mnd. Det er knapper på begge skuldrene og trykknapper i skrittet for enkel på og avkledning. Bodyen strikkes nedenfra og opp. Oppskriften var grei å forstå, selv for meg som ikke er så dreven med strikkeoppskrifter enda. Fargene hvit og jadegrønn er forholdsvis kjønnsnøytrale og den kan brukes like gjerne til jente som til gutt. Bodyen er laget i Dale Babyull og strikket på pinne 2,5. Heklenål nummer 2. Som dere kan se på nederste del av bodyen (som strikkes frem og tilbake) strikker jeg mye løsere når jeg skal strikke vrangt. Dermed er det en tydelig linje hvor jeg begynner å strikke rundt, noe jeg helt klart er flinkere til. Jeg må øve mer =)
Langs alle ytterkanter skulle det være heklekant, så dermed måtte jeg sette meg inn i noen grunnteknikker for hekling. Det synes jeg egentlig var veldig ok, siden hekling er det neste jeg skal lære meg når jeg er skikkelig god på strikking. Hekling var så gøy at jeg like gjerne heklet kanter på noe annet jeg hadde liggende (som skal bli neste innlegg).
Bodyen var kjapp å strikke og det var spennende å se hvordan fargene passet sammen etter hvert som jeg kom lenger oppover. Dersom jeg skulle laget til en jente tror jeg denne hadde blitt veldig fint i brunt med korall eller lys rosa og hvit. Til gutt tror jeg lys blå og hvit hadde vært flott! Godt mulig det blir flere av disse!

4 kommentarer:

  1. Takk Magnhild nå har jeg bokmerket deg :)
    Kor mye fint du har laget siden sist, skal prøve meg på luen din :)

    SvarSlett
  2. Så bra! Da finner du meg igjen ;) Lykke til med luen!

    SvarSlett
  3. En slik har jeg også strikket for en tid tilbake. Kjempemorsomt var det! :) Og den var veldig fin. Øvelse gjør mester, så på den neste bodyen har du det kanskje. :) Evt prøve å gå ned en halv pinnestørrelse når du må strikke på vrangen? Lykke til! :)

    SvarSlett
  4. Det var ikke dumt! Takk for tips =)

    SvarSlett