lørdag 9. oktober 2010

Kjøredress med pose!

 Jeg er nå ferdig å sy "kjøredress" til en liten frøken som har sitt første halvår utenfor magen denne vinteren. Dressen og posen er sydd i tjukk og varm ullfleece. Bilder lyver litt på fargen synes jeg. Den er ganske så knall rosa. Overraskende enkel å sy. Jeg tror denne kommer til å bli veldig god å ha i vinter. Iallefall dersom vi skulle få en slik vinter som vi hadde for et år siden. Jeg har støket på et strykemerke (pinnsvin) som jeg synes ble en søt detalj.
 Detaljbilde
 God pose kantet med skråbånd i sateng. Jeg liker kontrasten mellom det knall rosa grove stoffet og det mørke, blanke satengsåndet. Det er hull på begge sider av posen mellom beina slik at det er mulig å få gjennom en bilsele. Dermed kan barnet ha på både dress og pose i bilen.
Dressen oppi posen












Jeg har nå endelig fått Prym-tangen min i posten! For dere som ikke er så bevandret i syverden: Det er en tang som gjør det lett å sette på trykknapper (f.eks i skittet på body'er). De sitter skikkelig godt og det ser proft ut. Jeg elsker den allerede!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar