fredag 25. januar 2013

Lazy Daisy guttejakke

Jeg har lenge beundret babyjakken Lazy Daisy på Pickles sine sider. Jeg har lurt på om den kanskje var litt jentete eller om den kunne passe til gutt dersom fargene ble endret litt. Jeg tok sjansen for en tid siden og bestilte garn (Pickles Extra Fine Merino), men garnet viste seg å være mye mer lilla enn det såg ut hos Pickles. Det ble ikke noe av at eg strikket jakken da. Jeg klarte imidlertidig ikke helt å få den ut av tankene, så jeg tok sjansen og bestilte garn en gang til. Denne gangen ble jeg mye mer fornøyd med fargene og satte i gang å strikke. Pickles har veldig gode videoer på de ulike strikketeknikkene de bruker og etter å ha sett vidoen to ganger hadde jeg roen på det. Det ser veldig fancy ut, men er ikke noe vanskelig dersom en har strikket litt før.
Absolutt ikke for jentete med guttefarger.
Detalj av Daisystrikk. Utrolig dekorativt!
Til slutt må jeg bare nevne knappene fra Snella og Petronella. Nedover knappelisten står følgende tekst "Mors og fars rampe unge". Jeg kjøpte også "Gull unge", men pappaen til Lilla Blå fikk velge tekst og da ble det rampeunge. Disse knappene kjøpte jeg i butikken til Nøstebarn, men de kan bestiller direkte fra nettsiden til Snella og Petronella. Du kan også velge egen tekst på knappene. Helt genialt!

6 kommentarer:

  1. Nydelig jakke!Absolutt ikke jentete!Og nydelige farger :) Nå ble jeg fristet til å strikke en sånn. Men har aldri strikket daisystrikk før :P
    Har lagt deg til blogger jeg følger for jeg synes du lager mye fint! Håper det er greit :)

    Jeanette

    SvarSlett
  2. Jeg hadde aldri strikket Daisyer før heller. Hadde en tanke om at det sikkert var veldig avansert, men det var overraskende enkelt! Bare sett i gang, det var kjempe kjekt! Skal ta meg en tur innom bloggen din å kikke også ;)

    SvarSlett
  3. Daisyjakka er en favoritt hos meg også, strikket den mange ganger! Mange som har nevnt det samme som deg, at den kanskje er for jenter. Jeg sier nei til det, og har strikket to gutte-hentesett med det mønsteret :) Foreldrene til de ferske guttebebisene har vært kjempefornøyde med settet :D Fargene du har brukt er nydelige sammen!

    SvarSlett
  4. Den er jo bare helt nydelig med den strikketeknikken. Kan godt skjønne at foreldrene var fornøyde ;) Jeg har allerede garn til en i en større størrelse. Tenkte å prøve med Lerke som har omtrent samme strikkefasthet som originalgarnet. Tror det kan bli bra =)

    SvarSlett
  5. Wow så nydelig. Har òg laga ein slik jakke og syns den var kjekk å strikke.

    SvarSlett
  6. Tusen takk! Jeg synes også den var kjekk å strikke og er snart klar for å lage en til. Må bare få unna noen andre påbegynte prosjekter først ;)

    SvarSlett