søndag 11. september 2011

Babysokker!

Jeg klikket meg innom bloggen Litlo og Kalen en dag og kom via henne over denne oppskriften på babysokker. Jeg synes den virket rimelig grei å strikke for en nybegynner og satte i gang. Jeg begynte med godt mot, mistolket oppskriften og strikket noe som lignet litt på en sopp. Jeg prøvde igjen og skjønte denne gangen hvordan jeg skulle gjøre det. Sokk nummer 2 og 3 ble jeg veldig fornøyd med. De er stikket i lys lilla babyull. Jeg ville ha de litt mer feminine og fikk min mor til å hekle to små blomster som jeg sydde på. Hekling står på listen over ting jeg skal lære meg, men nå er altså strikking i fokus. Sokkene skal i følge hun som har oppskriften faktisk sitte på foten og ikke falle av slik som sokker pleier å gjøre på små babyer. Dersom det stemmer kan jeg ikke skjønne hvorfor det lages sokker på andre måter. Disse er i størresle 0-3 måneder.


Søte sokker med blomst
Feminint og søtt

2 kommentarer:

  1. Wow, for nokre lekre sokker! Det vart jo virkelig flott med den blomsten på :) Eg måtte lese oppskrifta på både norsk og engelsk for å forstå den på første forsøk... Følte den engelske versjonen hos Ullent eventyr supplerte den norske :)

    SvarSlett
  2. Eg hoppa over den engelske sidan den stod på norsk, men det var kanskje ikkje så lurt? Jaja.. Med heile 3 veke bak meg som aktiv strikkar synes eg ikkje det var så gale med kun et mislykke forsøk. Eg òg likte forresten blomstrane veldig godt =)

    SvarSlett