mandag 3. oktober 2011

Bamsedress

I går tilbragte jeg store deler av dagen på syrommet. Jeg hadde lyst å prøve meg på noe jeg ikke hadde laget før. Det ble en helfòret bamsedress denne gangen. Jeg tok ungangspunkt til Stoff og Stil sitt mønster til Kjøredress. Deres versjon er ikke fòret, så det måtte jeg fikse selv. Dressen er fòret med et deilig lilla bambusstoff som heter "Iris Visa". Bambusmaterialet har en god evne til å absorbere ( 3-4 ganger bedre enn bomull). Bambus er pustende og føles kaldt når det er varmt og varmt når det er kaldt (akkurat som ull). De runde og glatte fibrene gjør bambus bra for følsom og lett irritert hud. Stoffet er mykt og glatt. Slik der dressen ut:

 Ytterstoffet er et korthåret pelsstoff fra Stoff og Stil. Mykt og glatt. Bamseører på toppen.
I ytterdelen av armen overlapper stoffene hverandre slik at babyen ikke skal bli kald på hendene. Den øverste delen kan brettes over bakdelen av dressen slik at babyen kan få ha hendene fri dersom en vil det. Det måtte en hel del tenking til for å få til denne delen. Den skulle kunne vris begge veien uten at noe av sømrommet skulle stikke ut og det var ikke bare bare. Jeg klarte det til slutt!
Slik ser den ut når den er åpen. Her er ene ermet åpent og andre lukket igjen. Ser det ikke deilig ut å legge seg nedi der? Jeg skulle hatt en sånn til meg selv!
 Midt bak er det sydd in strikk for bedre passform. I tillegg er det en liten bjørnehale på stumpen.


En slik dress koster 550 kr og denne er til salgs.
Denne er i str 62.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar