søndag 20. november 2011

Halloweenkostyme

For noen uker siden var jeg på Halloweenfest. Jeg er i utgangspunktet ikke noe særlig glad i Halloween og synes at det å la ungene sine gå å tigge godteri hos fremmede i oktober er en uting. I Norge er det nyttårsaften vi gjør det, og èn gang i året holder. MEN å kle seg ut er gøy. I forbindelse med denne festen jeg skulle på ville jeg lage mitt eget kostyme. Jeg kjøpte inn billig speilvelur og tyll fra Stoff og stil og satte i gang:



 Jeg tok utgangspunkt i "Klinkekult" kjolen fra boken "Made By Me" som en del norske sybloggere har vært med å merdvirke til. Den øverste delen av kjolen er sydd i lilla med et lag svart tyll over. Resten av kjolen er i svart speilvelur. Jeg laget kjolen lenger enn mønsteret og klippet opp slik at det ble mange remser i ulik lengde. Det samme gjorde jeg med ermene. Jeg hadde noen plastedderkopper liggende fra i fjor. De sydde jeg fast til et stykke hvitt tyll som jeg rev opp litt her og der. Dette sydde jeg fast i siden på kjolen slik at det skulle se ut som  edderkopper på spindelvev. Her og der på kjolen festet jeg på remser med tyll i svart, hvitt og lilla.


Hatten er et redesigprosjekt. Jeg kjøpte den billig på Nille sammen med et heksekostymet. Her ser dere bilde fra i fjor:
Den var, som dere ser, veldig oransje. Alle som kjenner meg vet at det er lilla som gjelder her i gården og oransje kan bare gå å legge seg. Dermed sydde jeg svart skråbånd i sateng rundt hele kanten, sprettet av de oransje stripene, erstattet de med lilla og sydde på litt lilla og hvitt tyll i toppen og voila:



Til smykke klippet jeg ut noen lange striper med hvitt tyll og laget en lang flette med litt svarte plastedderkopper inni. Totatkostnadene for dette prosjektet kom på rett over 100 kroner. Absolutt ok. Det er nok barneklær og barnedesign som ligger nærmest mitt hjerte, men det var kjekt lage noe anderledes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar