søndag 6. november 2011

Lader på plass og storproduksjon!

Laderen til speilrefleksen har endelig dukket opp! I kleskapet av alle ting. Jaja... Batteriet ligger på lading og i mens serverer jeg dette dårlige mobilbildet som en forsmak på hva jeg holder på med. Her ser du en bunke med det som skal bli snurreskjørt med ulike farger og mønstre. Alle farger syes i to str: 2-4 år og 4-6 år.

Jeg hadde behov for å sy noe annet enn bare "samlebåndsying" i dag, så derfor prøvde jeg meg på noe nytt. Jeg har de siste par månedene strikket ganske mye, ettersom jeg tidlig i høst bestemte meg for at jeg måtte kunne mer enn bare rillestrikk (rett frem begge veier). Jeg har, om man får si det selv, blitt passe flink. Jeg har strikket djevelluer, selbuvotter, babysokker/sko, babyselbuvotter og så noe annet som jeg ikke kan strive om her siden det skal under en julegran om halvannen måned. I tillegg ligger tråden klar til en heldress jeg har forelsket meg i. Den utsetter jeg nok til juletider når jeg er ferdig med julegaver slik at jeg kan strikke kun for kosen sin del (og sånn at jeg kan strikke deler av den hos Dronningen av strikk: Mormor -godt med litt veiledning). Anyways: Jeg har altså allerede fått en del strikkepinner i hus og hadde behov for et luddig oppbevaringssystem for disse. Jeg har sett rundt på andre blogger at flinke damer har sydd "Strikkepinneetui", så det er det jeg har gjort på i kveld, sånn utenom å klippe ut og sy opp nedekant på snurreskjørt og sett på Grey's Anatomy på pcen. Jeg har sydd et par stykker allerede og er ganske fornøyd. Jeg hadde ikke nok platevatt til å ha inni, så de er ikke helt ferdige enda. Kanskje Stoff og Stil skal få et besøk i morgen?

Det ene strikkepinneetuiet som jeg skal beholde selv har ikke helt tilfeldig ytterstoff. Jeg har fått en eeeeldgammel flettekurv av pappa som skal bli oppbevaringskorg for alle nøstene mine. Denne trenger et innvendig trekk slik at den ikke risper opp tråden og et slags lokk slik at ikke en viss Lego-birma dreper enda flere nøster (ullnøster er det beste han vet!). Trekker har jeg kjøpt stoff til og det er altså det samme som strikkem\pinnene mine skal få kose seg i. Skikkelig Match altså. Bilde av både kurv, trekk og etui kommer ut så snart det er klart. Helgene har virkelig ikke mange nok timer til alt man vil gjøre!

2 kommentarer:

  1. Hei:-) så mye fint du syr:-) legger meg til som følger:-) ha en fortsatt fin kveld:-) manias

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det =) Jeg setter stor pris på nye følgere! Kikket innom bloggen din også og synes du syr mye fint!

    SvarSlett