søndag 29. januar 2012

Julestrikk

Etter alle julegavene var pakket inn (festet siste tråden på kvelden lille julaften) tok jeg meg noen dager pause fra alt som heter kreativitet å gjøre. Det tok derimot ikke mange dagene før jeg kunne tenke meg å lage noe. I julen blir det jo, som kjent, mye sofatid. En dag i høst plukket jeg med meg et garn som heter "Odin" fra garnbutikken . Dette tok jeg med meg hjem i julen i tilfelle strikkelysten skulle melde seg. Fargene i garnet er mammaen min veldig glad i, så hun ønsket seg en lue lik som de i dette inlegget (Der finner du også oppskrift til str voksen og link til str 5 år). Disse luene er kjappe å strikke og blir veldig fine. Mamma ønsket den ikke så veldig baggy, så da laget jeg den litt kortere.

Av restegarnet var det akkurat nok til en liten vridd hals, så da ble det et sett. Mamma var nok litt usikker på om fargene var i sterkeste laget, men med tykk ull som tåler 40 grader, så blir det en del brukt alikevel. Jeg synes det gjør seg med litt sterke farger vinterstid.





Her er et prosjekt som er på pinnene. Litt mer julestrikk. Jeg begynte på denne dressen rett og slett fordi jeg regnet med at jeg ville lære mye underveis. Det stemte absolutt, men foreløpig står det på stedet hvil fordi jeg er kommet til det punktet at jeg skal klippe opp til ermene, noe jeg ikke gleder meg til. Ermene er forresten ferdige begge to. På bildet vises det første ermet påbegynt. Dressen er størrelse 1 år og strikkes med Rauma Babyull. Dobbelt garn på pinne 3,5 / 4.
Etter nyttår har det gått tregt på håndarbeidsfronten. Vi mistet brått og uventet den ene pusen vår. Håndarbeid for meg må være lystbetont og humøret har rett og slett ikke vært på plass. Jeg legger ved et bilde av verdens fineste Samson, som bare ble 2 år.


                                          Samson

2 kommentarer:

  1. Kjempefint lue/sjal sett. Tror jeg skal prøve meg på et sånt vridd sjal jeg også :)

    SvarSlett
  2. Takk =) Det er veldig enkelt og går veldig fort ;)

    SvarSlett