tirsdag 30. juli 2013

Nødvendighetstikk

Noen ganger er det ting som må lages, ikke fordi man har så veldig lyst, men fordi det er nødvendig. Slik var det denne gangen. Det tynnes ut i skuffen med tjukke sokker og selv om jeg har lært meg å stoppe hadde jeg bruk for noen nye til vinteren. Garnet hadde jeg liggende, så det var bare å sette i gang. Garnet heter Ida og er fra Trysil Garn kjøpt på Europris. Jeg brukte litt under 1 1/2 nøste, så jeg har nok til et par til, men først må jeg strikke noe som er litt kjekkere.



Jeg la opp 52 masker og de sitter helt perfekt på føttene mine.


Med baby i huset er det ikke alltid like lett å ta seg tid til å ta skikkelig gode bilder, men det går nå an å se hælen. Jeg strikker alltid denne type hæl der man strikker seg nedover på litt over halvparten av maskene, smalner litt inn og så strikker sammen midt under hælen. Det er slik min mormor strikker sokker og det er det som blir finest, synes jeg.


Da var man klar for kaldere dager, iallefall om man tenker på utstyret. Sommeren kan gjerne vare litt til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar