torsdag 30. juni 2011

ApeLøveKjole

Denne kjolen hadde jeg i hodet en stund før den ble til. Jeg har falt sånn for dette stoffet og når jeg endelig fant det på CeTho sine sider bestilte jeg like godt noen meter av hver farge (rød, gul, grønn, blå). Jeg brukte et ottobre mønster for en genser som utgangspunkt, men det eneste som er igjen av det mønsteret er vel puffermene, så det er nok mest mitt eget mønster. Kjolen er sydd i jersey fra Jny Design og kantet med brun ribb fra Stoff og Stil. Jeg har denne gangen laget hjemmelagede størrelseslapper og sydd inn i nakkesømmen slik at jeg ikke trenger å sende lapp med gaver om hvilken størrelse de er.

Lengden har jeg tatt veldig på cirkaen. Jeg har desverre ingen barn her i huset (annet enn to puser som ser ut til å tro de er babyer) som jeg kan måle etter, så da blir det slik. Den ser ut til å bli omtrent slik jeg ville ha den lengdemessig. Håper dette blir en deilig sommerkjole til en nydelig liten jente. Str 110.


Puffermer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar