tirsdag 28. juni 2011

Snurresett

Jeg har fått litt dilla på å lage snurreskjørt etter at mitt første ble sånn suksess hos mottakeren (jente 3 år). Denne gangen ville jeg gjøre det litt anderledes og laget panel. Skjørtet er satt sammen av 8 paneler. Begge stoffene er "Hello Kitty" og er kjøpt fra Usa. Jeg har tidligere laget en bodykjole av samme stoff som jeg ble veldig fornøyd med! Den har vært flittig i bruk på verdens nydligste niese. Men altså: Denne gangen sett med bolero med pufferme og snurreskjørt.

Begge mønstrene har jeg tegnet selv. Jeg har brukt Ottobre som "oppslagsverk" etter størrelse på boleroen ettersom jeg ikke har en 3åring tilgjengelig å måle etter. Snurreskjørtet er tatt litt på cirkaen etter mål jeg hadde fra en annen treåring.

Personlig er jeg ikke så glad i alle disse Kitty-greiene. Jeg er ped.leder i barnehage så jeg ser mer enn nok av sånt, men av en eller annen grunn liker jeg altså stoff med Kitty på. Det ligger intet mindre enn... (telle i hodet) 7 (!?) forskjellige i skapet mitt. hm.. Det var mer enn jeg trodde. Jeg er nok stoffavhengig, ja ;)

 Settet er i str 98/3 år, men siden det ikke er noe særlig som strammer noe sted vil det nok kunne brukes mye lenger. Det jeg ser for meg som vil bli "problemet" er at ermene på boleroen blir for korte når barnet vokser. Ribben i livet på skjørtet er veldig tøyelig noe som gjør det til ikke bare et supergøy snurreplagg, men også et veldig behagelig plagg. Ribben vil med tid og bruk bli slakkere, noe som passer bra med voksende barn.
 Min nye store dilla: Puffermer!


 Her ligger mulighetene til rette for timesvis med snurr (og svimmelhet) for enhver liten prinsesse.
Begge stoffene har samme lillafarge, så de passer utrolig godt sammen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar