torsdag 23. juni 2011

Sparkebukse og "Sirkusbukse"

Jeg har lenge hatt lyst til å sy sparkebukse med hel fot av den enkle grunn at de er supersøte. Rundt ellevetiden på kvelden i går kom initiativet og jeg hev meg rundt og begynte å tegne. Dette mønsteret var opprinnelig et Ottobremønster, men med så mange endringer som jeg har gjort kan det vel snart kalles mitt eget. Etter at buksen var klippet såg jeg at den var ganske vid, så jeg har endret på mønsteret til neste gang. Denne buksen blir iallefall ikke for trang! Den er i str 56 og skal gies bort til en venninne sin nydelige lille gutt.. Mønsteret til buksen er eget

 
Elsker denne type bukser med hel fot

 
Knapper på begge skuldrene slik at sparkebuksen kan åpnes helt opp. 
Dermed blir det lett å få den av og på en liten tass

 
Jeg hadde litt restestoff i velur med puser på etter at jeg sydde en nattdrakt tidligere (det innlegget kan du finne her). Denne buksen er sydd i 86, men på grunn av vid passform og lange stykker med ribb i bådet livet og på beina kan den nok brukes lenger enn størrelsen skulle tilsi. Da buksen ble ferdig var det første jeg tenkte: Sirkusbukse. Sikkert fordi den kan minne litt om buksene klovner bruker.  Den er definnitivt litt anderledes enn det man vanligvis ser på småtasser, men set er bare gøy synes jeg! Friske farger og et deilig stoff. Jeg har også klippet klart til en siklesmekke og to luer av samme stoff. Da var det ikke mulig å få mer ut av det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar