onsdag 23. mai 2012

Elghansker

Min far har leddgikt. Dette er noe som plager han i perioder, og da spesielt på vinteren. Han lurte derfor på om jeg kunne lage noen fingerhansker til ha i ull som han kunne bruke når han var inne. Som sagt, som gjort. Jeg fant frem "Selbuvotten" og fant et hanskemønster med en elg på. Akkurat det pappa ville ha. H'en har jeg lagt til siden det er min fars bokstav. De ble ferdige litt over nyttår og de er allerede godt brukt!

De er strikket i Sisu på pinne 2.0. Disse var litt mer utfordrende enn selbuvottene ettersom de ikke er symetriske i mønsteret. Mye telling og noen ord jeg ikke skal gjengi her i begynnelsen, men når geviret var på plass, så gikk det greit. Hadde jeg strikket de igjen? Ja, men jeg gir det gjerne enda noen måneder til før jeg vurderer det.

2 kommentarer:

  1. Snakka med din far i går:-) Han var veldig godt fornøyd med vottene og stolt av deg som hadde laga dei. Klem Jofrid

    SvarSlett
  2. Måtte ringa til pappen og høra kven Jofrid var. Tusen takk for fin kommentar! Tok meg ein tur innom din blogg òg og du lagar utruleg mykje flott! =)

    SvarSlett