torsdag 4. august 2011

Full pakke!

I forrige innlegg viste jeg dere et sett med Jubelbukse og en giraffbody til. Denne uken har jeg laget ferdig settet og, om jeg får si det selv:, det ble så fint! Knallfornøyd med dette settet! Øverste bilde viser settet fra forrige innlegg.

 I tillegg til buksen og bodyen ville jeg lage omslagsjakken som hører til. Av og til blir det bare hell i uhell. Jeg hadde akkurat litt for lite rosa velur til å lage omslagsjakken helt rosa, så da hadde jeg valget mellom å sette meg ned å furte, reise til Stoff og Stil eller... være kreativ. Jeg valgte det siste og erstattet den innerste omslagsiden med giraffstoff. Kan ikke skjønne at jeg ikke kom på det med èn gang. Jeg synes det ble veldig fint! Jakken lukkes enkelt med knytebånd i hver side.
 
Jeg har for første gang prøvd å bruke tvillingnål. Hvorfor jeg ikke har gjort det før aner jeg ikke. Det var overraskende enkelt og gav et proft resultat. Tvillingnålen har jeg brukt på ribben som danner knytebåndene og kanten fremst i jakken og rundt hetten.
 Selv om det ikke var nok stoff til et forstykke til jakken, så var det nok til en lue. Jeg laget en enkel hjelmlue med velur på sidene rundt ørene og jiraffjersey på midten.



Hele settet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar