mandag 25. juli 2011

Jubelbukse med body

For noen uker siden gikk jeg til innkjøp av boken "Made by me". Den inneholder mange kjekke mønster og et av de jeg var mest spent på å prøve var Jubelbuksene med knyting på skuldrene. Den heter det fordi damen som har laget mønsteret kaller merket sitt for nettopp det: jubel. Bloggen hennes kan du se her. Jeg kikket i skapet for å se hva jeg hadde liggende og valget falt på et ganske så knall rosa velurstoff. Jeg kantet med hvitt for å roe ned den rosa fargen. Hvit ribb også nederst på beina. Det er veldig mye vidde nederst i beina, så å sy på ribben krevde litt konsentrasjon. Det gikk mye bedre på fot nr to heldigvis. Fremst på buksen er det to legg, som er der bare for å pynte opp en ellers veldig enkel bukse. Jeg anser meg selv som ganske dreven i sying, så jeg fulgte ikke syanvisningene i boken, men jammen ble det ikke bukse likevel.



 Allerde før buksen ble sydd hadde jeg bestemt meg for at det skulle bli en giraffbody til den. Og det ble det. Jeg skulle akkurat til å klippe kantingen i hvitt før jeg kom på at det kanskje ville bli finere med grønt. Fargen på bildet gjengir ikke helt den fine limegrønne nyansen. Begge plaggene har fått Knøtt -lapp i sidesømmene. Buksen er i størrelse 1-2 år og bodyen er i størrelse 86.

2 kommentarer:

  1. Nå e det lenge siden jeg har fått lest på bloggen din -så mye fint som har kommet siden sist! Og jeg må jo bare si at jeg elsket giraffbodyen! Tenk at det fantes et så deilig giraffmønster! :D Helt herlig!

    Kult med "Knøtt"-merkelapp forresten.
    -Ping

    SvarSlett
  2. Det finnes så mange fine mønster! Selv om jeg har et stort skap med stoff er det jo helt klart for lite.

    SvarSlett