fredag 18. januar 2013

Alpakkasokker i restegarn

Da vi var på ferie på Gran Canaria i november kunne jeg selvfølgelig ikke reise helt uten strikketøy. Det ble ikke strikket mye, men ca halvannen sokk i størrelse 3-6 mnd ble det. Resten ble gjort når vi kom hjem igjen. Disse sokkene er ikke noe hokus pokus. Ekstra lang ribb for at de skal holde på aktive babyføtter. De er laget med utgangspunkt i "Raggsokk til mini og mamma" oppskriften i boken "Myk Start", men helen har jeg laget anderledes. Jeg har laget det jeg kaller for "momorhel". Jeg kaller den for det nettopp fordi det er slik min monmor strikker dem og det er veldig god passform på dem. Man strikker helen nedover og så strikker man sammen midt under til slutt.


Oppå sokken har jeg fortsatt med ribb, 1 rett og 1 vrang, slik at sokkene skal sitte godt på. Sokkene er strikket i Tynn Alpakka. Et deilig og varmt garn som tåler ullprogram i vaskemaskin, noe som alltid er et pluss i min bok.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar