lørdag 12. januar 2013

Lekekompis

Det het den andre fargekombinasjonen jeg falt for på Pickels sine sider med kits for På Veg Helseteppe. Tidligere har jeg strikket og vist frem "Natta". I høst tok jeg pinnene fatt og strikket teppe nr 2. Dette teppet hadde veldig livlige farger som gjorde mye ut av seg, så dermed har jeg gått for lange fargestriper på teppet med kun 2 striper i hver farge. Når jeg skulle kjøpe garn til et slikt teppe stod det mellom "Natta" og "Lekekompis". Jeg holdt en knapp på "Natta" og lur som jeg var spurte jeg mannen om råd. Han mente helt klart "Lekekompis", så dermed var det i grunn bare å bestille begge to.

Teppet er også denne gang strikket i Pickles Extra Fine Merino. Et deilig garn som jeg absolutt anbefaler! Jeg har prøvd det fantastiske myke Albuelita tjukk merino" tidligere og var svært fornøyd. Liggende på vent har jeg Pickles Thick Organic Cotton. Når det er prøvd ut skal jeg fortelle om det. Det blir nok et prosjekt som passer bedre for vår og sommer. 

Nå har jeg altså to helsetepper i ull og tenker at det holder nok. Eneste minuset jeg kan komme på med Pickles sine garn er at de (iallefall de jeg har kjøpt) er håndvask. Men det kan man vel se forbi når de er så deilige og myke?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar