mandag 11. juli 2011

Alvelue del 2

Jeg ville ble ganske fornøyd med den første alveluen jeg prøvde meg på, så jeg bestemte meg for å lage en til i en større størrelse. Denne laget jeg i størrelse 46, som visstnok skal være ca 7 måneder. Det var iallefall det som var mitt inntrykk etter en heftig googlerunde som tok meg inn på diverse mammaforum. Jeg laget denne luen ganske lik, men med litt lenger spiss bak, samt litt anderledes front. Denne luen går litt ned i pannen i en bue, noe som gir et litt sterkere "alvepreg". En annen fordel er at den dermed dekker, og varmer, mer av hodet til babyen. Stoffet er left over velur fra Stoff og Stil. Jeg har fòret den med den mykeste, tynneste bambujerseyen man kan tenke seg! Den er kjøpt fra Usa og jeg er glad at jeg kjøpte mye av den!

 Knyting i halsen med satengbånd
"Spiss" i pannen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar