mandag 11. juli 2011

"Dongeribukse" i jersey

Jeg likte veldig godt maskinbodyen jeg laget for en ukes tid siden, så i tillegg til sparkebukse ville jeg prøve ut jerseystoffet med denim look (som jeg kjøpte på stoff og stil for månedsvis siden) og lage en bukse. Jeg gikk for den standard baggyvarianten, men med strikk i livet i stedet for ribb for å gjøre den litt mer dongeribukseaktig. Nederst på beina er ribb for å gjøre den litt lunere rundt foten, samt for at den ikke skal skli ned eller opp. Ribben brettes opp eller ned alt etter hvor lang barnet er i beina. Buksen er sydd med utelukkende rosa tråd for å knytte den mest mulig til bodyen den er laget til. Bortsett fra utseende er det ingenting som minner om denim i dette stoffet. Det er kjempe mykt og behagelig og jeg mistenker at den er som en drøm å ha på.




 Settet sammen

 Sniken følger med
Hva gjør du? lurer Lego. Jeg liker ikke at han gjør sånn mens jeg syr, både på grunn av kattehår på stoffene og nålen som går fort opp og ned. Det er fort gjort å få en puselabb innimellom. Han pleier å være fornøyd om han får ligge på Ingeniøren sin stol litt bortenfor heldigvis.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar